16.05.2022 Адмін 10 КЛАС. «Громадянська освіта» «ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА» 10 КЛАС 1. Визначте, як називається особа яка належить до постійного населення, користується захистом держави як у межах її території, так і поза нею: А: персона Б: особистість В: громадянин Г: індивід 2. Укажіть основний документ з прав людини, що був прийнятий 10 грудня 1948 року у Парижі Генеральною Асамблеєю ООН: А: Статут ООН Б: Декларація прав дитини В: Хартія прав людини Г: Загальна декларація прав людини 3. Укажіть статус особи, яка вийшла з громадянства України, але не набула громадянства іншої держави: А: апатрид Б: біпатрид В: біженець Г: переселенець 4. Визначте твердження, яке є забобоном: А: Всі африканські країни нерозвинені Б: Усі українці люблять сало В: Не можна розсипати сіль Г: Іслам – релігія терору 5. Визначте, які організації контролюють дотримання прав людини в межах Ради Європи А: ЄС Б: ОБСЄ В: ВООЗ Г: ООН 6. Визначте, один із основних принципів функціонування місцевої громади: А: співпраця різних людей заради спільної користі Б: задоволення власних потреб за допомогою інших В: доступ до використання державних ресурсів Г: проживання на спільній території 7. Визначте, який із цих заголовків може стати новиною в Україні: А: Дельфіни плавають у воді Б: Безробіття в Україні знизилося на 15% В: Собака вкусила людину Г: Взимку в Києві очікується сніг 8. Яке покоління прав людини затвердило право на освіту, працю й вільний вибір роботи, соціальне забезпечення й відпочинок? А: перше Б: друге В: третє Г: четверте 9. Принцип «самі придумали-самі зробили-самі оцінили» вважається основним для: А: учнівського самоврядування Б: шкільного самоврядування В: місцевого самоврядування Г: громадського самоврядування 10. До яких факторів розвитку особистості належить сім’я, дитячий садок, школа, товариство однолітків, мас-медіа? А: макрофактори Б: мікрофактори В: мезафактори Г: ультрафактори 11. Визначте, що відноситься до форм вирішення конфліктів: А: пристосування, компроміс, суперництво, співробітництво Б: перехід в інший конфлікт, затухання В: затвердження позицій та настанов Г: конструктивне вирішення конфліктів 12. Здатність людини чинити опір агресивному медіасередовищу – це: А: медіакомпетентність Б: компетепнція В: обізнаність Г: імунітет 13. Хто вперше використав термін «стереотип»? А: Макс Вебер Б: Уолтер Ліппман В: Зігмунд Фрейд Г: Фрідріх Гегель 14. Сучасна правова держава регламентує вплив влади на суспільство через А: силові методи Б: демократію і закони В: конституцію і закони Г: конституцію і демократичні засади 15. Визначте, за якою ознакою відбувається дискримінація в даному випадку:“Директор фірми “Х” насміхається над прибиральником Василем. Він постійно говорить, що робота прибиральника принизлива для “справжніх чоловіків”, а інколи навіть навмисно викидає сміття поза кошик. Інші співробітники фірми згодом також стали насміхатися над Василем. Василь неодноразово скаржився довідділу кадрів на вороже ставлення, але його скарги продовжують ігнорувати” А: за релігійною ознакою Б: за ознакою статі В: за сімейним станом Г: за мовною ознакою 16. Економічні блага — це: А: обмежені блага Б: блага, які мають високий ступінь корисності В: блага, які мають корисність тільки для споживача він нього Г: блага, які виробляються тільки для власного споживання 17. Про який вид стягнення йдеться у такому визначенні? А: адміністративне вилучення Б: штраф В: корупція Г: конфіскація 18. Визначте, що таке східне партнерство: А: регіональне угрупування країн Центральної та Східної Європи Б: спеціальне агентство Організації Об’єднаних Націй В: політика Європейського Союзу, що має на меті зміцнення відносин зі східними сусідами ЄС Г: міжнародна організація, яка сприяє розвитку партнерських відносин 19. Основоположним принципом якого підходу до пояснення свободи слова є те, що людська гідність не можу бути забезпечена без свободи слова? А: ліберального Б: утилітарного В: позитивістського Г: демократичного 20. Оберіть структурні підрозділи Організації Об’єднаних Націй1 Генеральна Асамблея 2 Рада Європи 3 ЮНЕСКО 4 ОБСЄ А: 1, 2 Б: 1, 3 В: 2, 4 Г: 3, 4 21. Вкажіть форми дискримінації: 1 булінг 2 ейджизм 3 інклюзія 4 шовінізм А: 1, 2 Б: 1, 3 В: 2, 4 Г: 3, 4 22. Оберіть, що з переліченого належить до соціальних прав людини:1 право на свободу слова 2 право на охорону здоров’я 3 право на достатній життєвий рівень 4 право на інформацію А: 1, 3 Б: 1, 4 В: 2, 3 Г: 2, 4 23. Хто виступає суб’єктами виборчого процесу в Україні?1 Президент України 2 Громадяни сусідніх держав 3 Виборець 4 Центральна виборча комісія А: 1, 2 Б: 1, 3 В: 2, 3 Г: 3, 4 24. Головними інститутами громадянського суспільства є:1 заклади вищої освіти (університети, інститути, академії тощо) 2 незалежні засоби масової інформації 3 добровільні організації та громадянські рухи 4 органи центральної державної влади А: 1, 2 Б: 1, 4 В: 2, 3 Г: 2, 4 25. Установіть відповідність між інституціями ЄС та функціями, які вони виконують: 1. Європейський парламент А. контролює управління фінансами 2. Рада ЄС Б. законодавчий орган, що представляє держави-члени, кожна з яких має певну кількість голосів, яка відповідає чисельності населення 3. Європейський суд аудиторів В. законодавчий орган ЄС, який представляє громадян його держав-членів і обирається ними безпосередньо 4. Європейська комісію Г. орган виконавчої влади, колегія, яка складається з 28 комісарів Д. орган, який забезпечує законність А: 1А, 2В, 3Г, 4Б Б: 1Б, 2А, 3В, 4Г В: 1В, 2Б, 3А, 4Г Г: 1Г, 2А, 3Б, 4В 26. Установіть відповідність між учасниками ринкових відносин і доходами,які вони отримують: 1. підприємець А заробітна плата 2. найманий працівник Б процент 3. власник банківського вкладу В дивіденди 4. співвласник акціонерного товариства Г прибуток Д гонорар А: 1А, 2Д, 3Г, 4Б Б: 1В, 2А, 3Д, 4Г В: 1В, 2Г, 3А, 4Б Г: 1Г, 2А, 3Б, 4В 27. Установіть відповідність між поняття та їх змістом 1. Соціальний тип особистості А це розташування індивідів і груп згори вниз горизонтальними шарами за ознакою нерівності в прибутках, власності, рівні освіти, обсягу влади, професійному престижі, стилі життя 2. Соціальний захист Б це процес засвоєння людиною певної системи знань, норм і цінностей, що дозволяють їй бути повноправним членом суспільства 3. Соціальний статус особистості В система законодавчих, політичних, соціально-економічних, морально-психологічних гарантій, пільг, заходів, що спрямовані на створення членів суспільства певних умов, які з одного боку, перешкоджають згубному впливу на людину середовища (шкідливих умов праці, злочинності тощо), а з іншого – запобігають зубожінню населення, забезпечують соціально-економічну якість життя 4. Соціалізація Г це результат взаємодії історико-культурних і соціально-економічних умов життєдіяльності людини Д це позиція людини в соціальній системі, пов’язана з незалежністю до певної соціальної групи чи спільноти, сукупністю її соціальних ролей А: 1А, 2Д, 3Г, 4Б Б: 1Б, 2В, 3Д, 4Г В: 1В, 2Д, 3А, 4Б Г: 1Г, 2В, 3Д, 4Б 28. Установіть відповідність між типом медіаторів та їх функціями: 1 арбітр А володіє необхідними знаннями та забезпечує конструктивне вирішення конфлікту, але відіграє нейтральну роль й остаточне рішення належить опонентам 2 посередник Б володіє максимальними можливостями для вирішення проблем, але сторони конфлікту можуть не погодитись з його рішенням і звернутися до іншого 3 помічник В тільки присутній у зоні конфлікту і своєю присутністю пом’якшує його протікання 4 спостерігач Г організовує зустрічі, але не бере участі в обговоренні проблеми Д володіє максимальними можливостями для вирішення проблем, його рішення не оскаржуються А: 1А, 2Д, 3В, 4Б Б: 1Б, 2А, 3Г, 4В В: 1Д, 2В, 3А, 4Г Г: 1Г, 2В, 3Д, 4Б 29. Встановіть відповідність між фазами соціалізації та їх характеристиками: 1. раннє дитинство А. привчання досягати цілей, формування ставлення до праці 2. шкільний вік Б. Формування почуття самоцінності й автономії, привчання до відповідальності, дисципліни й порядку 3. Юність В. виникнення потреби і здатності до психологічної близькості з іншою людиною 4. дорослість Г. період творчої діяльності, продуктивної праці, піклування про інших Д. виникнення почуття власної неповторності, приміряння різних ролей А: 1Г, 2Д, 3А, 4Б Б: 1В, 2Г, 3Б, 4А В: 1Б, 2А, 3Д, 4Г Г: 1Г, 2А, 3В, 4Б 30. Встановіть відповідність між найбільш поширеними способами маніпуляції та їх змістом: 1. поворотний удар А повідомлення абсолютно брехливої, але надзвичайно очікуваної в певний момент інформації 2. дозування інформації Б під різними приводами відтягується оприлюднення справді важливих відомостей до того моменту, коли буде вже пізно щось змінити 3. своєчасна брехня В повідомляється лише частина відомостей, а решта ретельно приховується 4. затягування часу Г істинні факти змішуються з припущеннями, чутками та гіпотезами Д вигадану версію тих чи інших подій через підставлених осіб поширюють в органах ЗМІ, нейтральних щодо обох сторін конфлікту А: 1А, 2Г, 3А, 4Б Б: 1Б, 2Г, 3Д, 4А В: 1В, 2Г, 3Б, 4А Г: 1Д, 2В, 3А, 4Б Надіслати