16.05.2022 Адмін 6 КЛАС. «Етика» «Етика» 6 КЛАС 1. Вкажіть визначення, що розкриває поняття «звичай»: А: втілення приписів моралі в поведінці людей та стосунках між ними Б: загальноприйнятий порядок, правила, які здавна існують у житті народу В: звичаї, норми поведінки, що передаються з покоління в покоління Г: правила, що виникають із духовної потреби узгодити інтереси особи з особою і суспільством та урегулювати поведінку людей відповідно до понять добра і зла 2. Вкажіть назву історичного джерела, про який йдеться:«Перший писаний кодифікаційний акт руського феодального права, авторство якого пов’язують з іменами Ярослава Мудрого та його нащадків». А: «Руська правда» Б: «Євангеліє від Матвія» В: «Правда Ярославичів» Г: «Повчання Володимира Мономаха» 3. Вкажіть назву історичного джерела, уривок з якого наведено:«Хай діти мої, чи інший хто, слухаючи сю грамотицю, не посміються, а кому із дітей моїх вона буде люба — хай прийме її в серце своє і, не лінуючись, почне, як і я, трудитися». А: «Закони царя Хаммурапі» Б: «Євангеліє від Матвія» В: «Руська правда» Г: «Повчання Володимира Мономаха» 4. Вкажіть рису людського характеру, що є протилежною альтруїзму: А: Лукавство Б: Відданість В: Егоїзм Г: Зрадливість 5. Про якого давньогрецького філософа йдеться у наведеному уривку легенди:«Славнозвісний полководець Александр Македонський розмовляв з … коло його бочки і, захоплений відповідями мудреця, сказав: - Проси все, що хочеш! - Відійди трошки, - попросив … полководця, - ти мені заступаєш сонце». А: Ксенофонт Б: Платон В: Діоген Г: Сократ 6. Вкажіть визначення, що розкриває поняття «ідеал»: А: вищий ступінь етичного уявлення про благо і належність; досконалість у відносинах між людьми; найбільш довершений устрій Б: матеріальний предмет, що є об'єктом релігійного поклоніння В: Той, хто служить предметом захоплення, поклоніння Г: неживий предмет, наділений, за уявленням віруючих, надприродними властивостями 7. Вкажіть, яке з наведених визначень розкриває суть поняття «толерантність»: А: Якість характеру людини, яка для досягнення чого-небудь діє непрямими, обманними шляхами Б: Небажання, невміння терпимо ставитися до когось або чогось В: Безкорисливе піклування про благо інших, готовність заради цього зректися власних інтересів Г: Поблажливе, терпиме ставлення до чужих думок, поглядів, відчуттів тощо 8. Вкажіть автора наведеного вислову:«Ми відповідальні за тих, кого приручили». А: Соломон Б: Григорій Сковорода В: Люк Вовенагр Г: Антуан де Сент-Екзюпері 9. Визначте, про який моральний принцип йдеться у наведених прислів’ях:1) «Кому крутиться, тому й мелеться». 2) «Загляне сонце і в наше віконце». А: добродійність Б: милосердя В: чесність Г: справедливість 10. Що є основою людського таланту? А: почуття Б: здібності В: фізичні потреби Г: емоції 11. Вкажіть, про кого йдеться:Людина, яка має перебільшене (надмірне) вподобання до певного предмету. Предмет вподобання може бути: людиною (або групою людей), спортивним клубом, витвором мистецтва, ідеями тощо. А: вболівальник Б: фанат В: кумир Г: ідол 12. Вкажіть значення латинського прикметника, від якого походить поняття «толерантний»: А: «вихований» Б: «розумний» В: «терплячий» Г: «духовний» 13. Визначте, яку громадянську свободу описано у наведеному тексті:«Конституцією нашої держави кожному громадянину надано право й забезпечена можливість вільно визначати своє ставлення до релігії, тобто сповідувати будь-яку релігію або бути атеїстом». А: свобода слова Б: свобода друку В: свобода рухів та об’єднань Г: свобода совісті 14. Що у перекладі з латинської мови означає термін «конфесія»? А: релігія Б: віросповідання В: церква Г: богослужіння 15. Оберіть два твердження, які характеризують духовні потреби людини:1. Забезпечення безпеки життя. 2. Задоволення потреби в енергетичному забезпеченні свого організму. 3. Задоволення культурних запитів людини. 4. Прагнення до самовдосконалення та самореалізації. А: 1, 3 Б: 1, 4 В: 2, 3 Г: 3, 4 16. Визначте, які з вказаних моральних рис відносяться до системи загальнолюдських цінностей:1. ненависть 2. любов 3. насильство 4. людяність А: 1, 2 Б: 1, 3 В: 2, 4 Г: 3, 4 17. Укажіть, які з наведених визначень розкривають суть поняття «талант»:1. Високий рівень обдарованості, природний хист людини до певного виду діяльності. 2. Потенційні можливості, що виявляються в діяльності, яка не може існувати без них. 3. Міра ваги, грошова одиниця в деяких країнах давнього світу. 4. Перетворення життєвих можливостей на культурну реальність 2. той, хто має на меті надавати допомогу іншим людям, насамперед бідним, нужденним 3. той, хто має добре серце, лагідний, чуйний до людей 4. людяний А: 1, 3 Б: 2, 3 В: 2, 4 Г: 3, 4 18. Вкажіть імена двох святих, яких прийнято вважати альтруїстами:1. Михаїл 2. Миколай 3. Валентин 4. Аврелій Августин. А: 1, 2 Б: 1, 3 В: 2, 3 Г: 3, 4 19. Оберіть два прислів’я, у яких йдеться про людську жадібність:1. Не той щедрий, хто дає, а той хто не бере 2. Пес на сіні лежить — сам не їсть і другому, не дає 3. На тобі, небоже, що мені негоже 4. Чим багаті, тим і раді Гей, по конях, їдем хлопці волю здобувати Проводжали сиві батьки ще й любі дівчата Гримлять громи, гримлять громи у степу курному Ой, вертайтесь, козаченьки, із бою до дому Довго бились козаченьки за славу і волю, Коли шаблі потупились – вертали додому. Повертались козаченьки з славою завзято, Зустрічали сиві батьки ще й любі дівчата 1. патріотизм 2. праведність 3. щирість 4. мужність А: 1, 3 Б: 1, 4 В: 2, 3 Г: 3, 4 20. Оберіть два прислів’я, у яких йдеться про дружбу:1. В лиху годину пізнаєм вірну людину 2. На ворога і собака бреше. 3. Якби міг, у ложці води утопив би. 4. Скарб – не друг , а друг – скарб А: 1, 3 Б: 1, 4 В: 2, 4 Г: 3, 4 21. Які з вказаних релігій належать до світових?1. Буддизм 2. Індуїзм 3. Християнство 4. Кальвінізм А: 1, 3 Б: 1, 4 В: 2, 3 Г: 3, 4 22. Вкажіть імена двох язичницьких богів, яким поклонялися давні слов’яни:1. Асклепій 2. Гестія 3. Сварог 4. Мокош А: 1, 2 Б: 1, 4 В: 2, 3 Г: 3, 4 23. Вкажіть правильний перелік слів , пропущених в наведеному тексті:Сучасна наука свідчить, що певні задатки має кожна людина. Задатки людини є основою її 1)... Сукупність задатків людини називається 2) ... Вищий ступінь прояву здібностей у певній галузі, досягнення в ній видатних результатів характеризується як 3) …, а досягнення людиною видатних результатів одночасно у багатьох галузях - як 4) ... А: 1) здібностей, 2) геніальністю, 3) схильність, 4) обдарованість Б: 1) здібностей, 2) обдарованістю, 3) успішність, 4) геніальність В: 1) здібностей, 2) обдарованістю, 3) талант, 4) геніальність Г: 1) досягнень, 2) талантом, 3) працьовитість, 4) діяльність 24. Вкажіть правильний перелік імен богів , пропущених в наведеному тексті:«Ось уже два тисячоліття моральним ідеалом багатьох людей є Син Божий 1) …, який прийшов на землю заради виняткової місії - «щоб люди всі спасителя і досягли пізнання істини». Йому притаманні найкращі моральні якості: жертовність, милосердя, мужність, сміливість, всепрощення, мудрість, безкорислива любов. Ці чесноти є втіленням світогляду, який ґрунтується на визнанні людини найвищою цінністю. Такий світогляд називають 2) … В інших релігіях теж є ідеальні постаті – 3) … в буддизмі чи 4) … у мусульманстві. Ці постаті так само втілюють моральні якості, що є символами духовності. А: 1) Ісус Христос, 2) тотемізмом, 3) Крішна, 4) Муса Б: 1) Ісус Христос, 2) синкретизмом, 3) Крішна, 4) Ібрагім В: 1) Ісус Христос, 2) альтруїзмом, 3) Шива, 4) Сулейман Г: 1) Ісус Христос, 2) гуманізмом, 3) Будда, 4) Мухаммед 25. Укажіть правильний перелік слів, пропущених в наведеному тексті:«Наші предки - давні слов'яни - сотні років були 1)……., тобто вірили в богів, що втілювали сили природи. Верховним божеством вони вважали бога 2)…….. Даждьбога. Поклонялися також і богові 3)……– Сварогу. Шанованим божеством був бог 4)….. – Перун». А: 1) буддистами, 2) неба, 3) природи, 4) добра і багатства Б: 1) язичниками, 2) грому, 3) сонця, 4) материнства В: 1) християнами, 2) води, 3) землі, 4) вогню Г: 1) язичниками, 2) сонця, 3) неба, 4) грому і блискавки 26. Вкажіть правильний перелік слів , пропущених в наведеному тексті: «Стислим утіленням альтруїзму є настанова «Жити для 1)….». Протилежністю альтруїзму є 2)….. Альтруїстів часто визнавали святими, наприклад, покровителя й оборонця дітей Святого 3)…. та Святого 4)…., який, за легендою, всупереч імператорському наказові вінчав закоханих, даруючи їм щастя бути разом». А: 1) себе, 2) егоїзм, 3) Миколая, 4) Франциска Б: 1) інших, 2) егоїзм, 3) Миколая, 4) Валентина В: 1) інших, 2) пацифізм, 3) Павла, 4) Валентина Г: 1) інших, 2) егоїзм, 3) Петра, 4) Франциска 27. Встановіть відповідність між терміном та його визначенням: 1. Моральні цінності А. Природні прагнення до досягнення щастя, гармонії з собою і навколишнім світом. 2. Духовні потреби Б. Цілеспрямований розвиток людиною власних духовних здібностей, удосконалення свого способу життя. 3. Фізичні потреби В. Моральні зразки, поняття, вимоги, приписи, що дають можливість людині оцінювати дійсність та орієнтуватися в ній. 4. Самовдосконалення Г. Потреби людини в їжі, одягу, даху, найелементарніших предметах побуту. А: 1А; 2Г; 3В; 4Г Б: 1Б; 2В; 3Г; 4А В: 1В; 2А; 3Г; 4Б Г: 1Г; 2В; 3Б; 4А 28. Встановіть відповідність між терміном та його визначенням: 1. Мораль А. Поблажливе, терпиме ставлення до чужих думок, поглядів, відчуттів. 2. Етикет Б. Загальноприйнятий порядок, правила, які здавна існують у житті народу. 3. Толерантність В. Норми й правила, які відображають уявлення про гідну поведінку людей у суспільстві. 4. Звичай Г. Норми та приписи (правила) поведінки в ставленні людей один до одного та до суспільства. А: 1А; 2Г; 3В; 4Б Б: 1Б; 2Г; 3А; 4В В: 1В; 2Г; 3Б; 4А Г: 1Г; 2В; 3А; 4Б 29. Встановіть відповідність між висловом та його автором: 1. «Одне сьогодні коштує двох завтра» А. І. Тургенєв 2. «Слово «завтра» придумано для людей нерішучих і для дітей» Б. К.-Г. Юнг 3. «Відстрочка – це крадійка часу» В. Г. Сковорода 4. «Якщо хочеш мати мало часу, нічого не роби» Г. А. Чехов Д. Б.Франклін А: 1А; 2Г; 3В; 4Б Б: 1Б; 2Г; 3А ;4В В: 1Г; 2В; 3Б; 4А Г: 1Д; 2А; 3Б; 4Г 30. Встановіть відповідність між рисою людини та її описом: 1. Вихований А. Постійний у своїх почуттях та поглядах, відданий 2. Вірний Б. Той, який любить порядок, чистоту, охайно вдягнений, акуратний. 3. Розважливий В. Дуже розумний, той, що знає життя і має досвід 4. Мудрий Г. Той, який по-доброму, з порозумінням ставиться до інших, ввічливий, чемний, тактовний, делікатний Д. Здатний обмірковувати, розумно поводитись, розсудливий. А: 1А; 2Б; 3Г; 4В Б: 1Б; 2А; 3Г; 4В В: 1В; 2Б; 3А; 4Г Г: 1Г; 2А; 3Д; 4В Надіслати